Home » Artikelen » 192. De drie wensen van je spieren

Reacties

192. De drie wensen van je spieren — 13 reacties

  1. Hey beste Mireille ,
    Ik doe heel vaak aan sport , eet zo gezond mogelijk , neem magnesium bij en deflon bloedverdunner en toch nog regelmatig kramp
    Die dan dagen blijft aanhouden vooral in de kuiten , heb jullie punten gelezen en voor zover ik weet en lees doe ik zoals het hoort.
    Nu is mijn vraag kan magnesium teveel gecombineerd met deflon soms ook de oorzaak van kramp zijn ?
    Mvg Leonce

    • Beste Leonce,
      100% zeker weet ik niet, maar ik vermoed dat dat wel de oorzaak kan zijn. Kan je het aan je huisarts voorleggen?
      Groetjes en sterkte!
      Mireille

  2. Hallo mireille,

    Dit is de tweede keer dat ik met mir methode bezig ben. De eerste keer vond ik het te zwaar. Nu ik meer inzicht krijg in mijn klachten wil ik doorzetten en erop vertrouwen dat het de juiste keuze is.

    Ik ben langzaam aan het opbouwen en ik merk dat ik weer dezelfde reacties krijg als de vorige keer.
    Vannacht heb ik me meer dan 30 keer uitgerekt. Vannochtend kreeg ik kramp in mijn kuit. Grappig dat mijn lichaam zelf de oplossing weet.

    Ook ben ik mezelf weer aan het aaien S nachts zonder dat ik me er heel bewust van ben. Mijn armen en mijn buik.

  3. Dag Mireille….Ik ben erg blij met de MIr-methode…ik ben begonnen met 5 en 7…vermoeidheid nam zichtbaar af en ik krijg meer innergie…heerlijk…..na enkele weken ben ik dan ook met volledige versie gaan werken….in het begin niet echt klachten, maar daarna…min of meer terug bij af en ergere klachten….teveel klachten eigenlijk…ik had de handen er vol aan….pfff…..ben uiteindelijk terug gegaan naar alleen weer 5 en 7…..doe dit nu nog steeds….graag advies….en dank je wel voor al de mooie advies-mails….lieve groetjes…Maria

    • Beste Maria,
      Terug gaan naar stap 5 en 7 heeft geen zin meer. Je kunt wel terug gaan naar 1x per dag de 9 stappen doen. Het kan goed zijn dat je gaat opknappen nu er meer zonlicht is. Kijk het even aan en als het je nog te zwaar is, ga dan een keer naar een MIR-Methode begeleider.
      Veel sterkte!
      Groetjes, Mireille

  4. Hallo Mireille,
    zoals ik gewend ben, komt alles op het juiste moment en op de juiste plaats tot mij. Zo ook vandaag. Na een halfuurtje joggen (waarbij ik tussendoor loop) heb ik nóg meer last van mijn spieren als de dagen en weken ervoor.
    Heel naar. En dan lees ik jouw artikel in de nieuwsbrief.
    Ik ga er maar (weer) eens mee aan de slag.

    Ik vind je fantastisch bezig en ben erg blij met elke nieuwsbrief.
    Dankjewel.
    Alida P.B.

  5. Hoi mireille, Super leuk dat bewegen aan bod komt. Bewegen is heel goed en bewust bewegen nog beter. Goed bewegen is bijna een kunst. Er zijn zoveel trucjes om beter te kunnen bewegen en als je de trucjes kent dan kun je soepeler door t leven ook al heb je klachten. Bewegen zou eigenlijk een vak op school moeten zijn en niet gym alleen. Gym schrikt de niet minder lichaamsbewuste mensen vaak af. Zoals jij al schrijft bewegen zit in zoveel dingen……. Bewegen is leven. Als we niet meer bewegen dan gaan we n beetje dood . Bewegen is levenslust en energie. Kijk naar de natuur….. Weer bedankt voor de leuke nieuwsbrief. Ik verheug mij hier altijd op. En ik deel je kennis met de mensen om mij heen. Ik ben minder van t digitale tijdperk en deel de info minder via de computer…..Ciao Dionne

    • Beste Dionne,
      Dankjewel voor je aanvulling! Daarom zou ik graag scholen zien waar kinderen vrij kunnen bewegen. Waar kennis opnemen gepaard gaat met zelfstandige projecten, experimenteren en ontdekken. Gelukkig komen er al steeds meer van dit soort scholen!
      Groetjes, Mireille

  6. De afgelopen weken heb ik de MIR-Methode toegepast en ondanks dat ik pas 2 weken bezig ben, voel ik een groot verschil in spierspanning.
    Er komt ruimte in mijn schouders en de kramp in mijn kuiten verdwijnt. Heerlijk!

    • Beste Astrid,
      Wat heerlijk om te lezen! Blij voor je. En… ruimte in je lichaam, betekent vaak ruimte in je leven. Ik verheug me op wat het leven voor positiefs voor jou in petto heeft!
      Groetjes, Mireille

  7. Hallo Mireille, als orthomoleculair therapeut wil ik je graag aanvullen. Uit onderzoek is gebleken, dat je van al die kostbare mineralen maar een klein percentage opneemt, als er niet een beetje vet in de maaltijd zit. Goed vet is voeding voor je brein en anti Alzheimer….
    Overigens hebben veel mensen een gebrek aan het mineraal magnesium. Dit wordt verbruikt bij heel veel processen in het lichaam. Maar stress put je magnesium uit en daardoor ontstaat vaak kramp.

    Ik vind het geweldig zoals jij bezig bent.

    Hartegroet,
    Peter

    • Beste Peter,
      Ja, dankjewel voor je aanvulling. Vetten zijn heel belangrijk. Kijk hier nog even wat ik erover schreef, als je wilt: 140. ‘Heb je al meer behoefte aan vet?’. Misschien dat je daar ook nog iets op wilt/kunt aanvullen? Zelf ben ik ook van mening dat mensen door stress of oude emoties te weinig opnemen, omdat de celmembraan dan te weinig voedingsstoffen toelaat in de cel.
      Dankjewel voor je hartelijke woorden!
      Groetjes, Mireille

    • Peter kun je ook kramp en spierspanning krijgen als er te veel magnesium in je lichaam zit? Ik heb na een stress tijd magnesium geslikt, maar nu heb ik constant spierspanning in de benen. Het kan misschien ook komen de zuurgraad optimaliseren van de MIR-Methode.

      Groet Lyda

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

* Vul alleen je voornaam in!

P.S. Je reactie zal niet meteen zichtbaar zijn op de website, omdat die eerst door ons gelezen wordt. Soms kan dat even duren wanneer we veel reacties ontvangen. Hartelijke groeten, Team MIR-Methode.