Home » Artikelen » 242. Vijf gezonde gewoontes die weinig tijd kosten.

P.S. Help je mee de MIR-Methode te verspreiden? Je doet me een groot plezier als je dit artikel wilt doorsturen naar anderen! Plaats gerust dit artikel op jouw Facebook-pagina of verstuur het via je email, Twitter of Linked-in! Gebruik de knoppen aan de linkerkant of hierboven! Dankjewel!

P.S. Ken je de MIR-Methode nog niet? Ga dan naar de home page: https://www.mirmethode.nl Bekijk daar de video en ook de uitgebreide instructievideo. Meld je op de home page ook aan voor de nieuwsbrief en de 6 weken begeleidingsmailtjes voor extra ondersteuning!

Hoe meer je leert, hoe gezonder je wordt!
Wil je meer achtergrondinformatie en extra krachtige MIR-Methode technieken leren? Meld je dan aan voor de Be the MIRror website. Daarop staan meer dan 90 video's, waarmee je jezelf de rest van je leven kunt begeleiden, wat je ook overkomt! Door lid te worden, draag je bovendien bij aan het wereldwijd verspreiden van de MIR-Methode. Dankjewel daarvoor!
Klik hier voor meer informatie.
Mireille Mettes

Reacties

242. Vijf gezonde gewoontes die weinig tijd kosten. — 53 reacties

  1. voordat ik een glas water drink schrap ik mijn tong met een lepeltje en spoel ik goed mijn m9nd.geen oilpulling meer sinds een vulling uit mijn tand is gevallen.misschien toeval, maar ik vind de tong schrappen heel opvrissend en genoeg ook zonder oilpulling

  2. Door mijn cfs/ me, ben ik altijd ontzettend moe en beweeg te weinig. Daarom doe ik in de morgen wat yoga-oefeningen. Ondanks dat kan ik in de loop van de middag niet meer rechtop lopen door rugpijn en verkrampte spieren in mijn benen.
    De eerste keer dat ik hurkte (vasthoudend aan de deurpost) deed dat erg zeer. Tweede keer ging al beter en het is of er een blokkade weg is!! Ik kon daarná weer gewoon rechtop staan.
    Hartelijk dank voor de tip.
    Ik reageer trouwens héél sterk op de kristalchackra’s optimaliseren. Ben bezig met 0 chakra en benen en onderrug voelen aan of ze van hout zijn en géén deel van mijn lijf. Ik zie het maar als opruimen van alle blokkades en verwacht dat het binnenkort beter gaat.

  3. Heel fijn al deze tips te lezen, ik was een jaar off-line en dat was ook een fijne pauze. zonder afleiding.
    Voor mij werkt een wisseldouche heel fijn.
    en volgens mijn fysio-therapaut altijd met warm water eindigen.
    Soms neem ik gewoon een koude douche, maar dan toch even warm eindigen is mijn tip. Veel gezondheid toegewenst aan allen en veel liefs, natuurlijk speciaal aan Mireille, die een prachtig platform hier heeft neergezet 🙂

  4. Uitrekken en dagelijks hele appel eten doe ik niet, goed om mee te beginnen, doe wel elke dag 10 keer hurkbeweging. Verder drinkregelmatig ’s morgens lauw water maar weinig overdag. Gebruik de 4 zinnetjes van ho’onopnopono en de mantra ohm mani padme hum gebruik deze ook als ik negatieve gedachtes heb.

  5. hallo Mireille met veel plezier krijg ik elke week een nieuwsbrief van U en bij deze vriedelijk bedankt.
    Als aanvullende gezondheidtips wilde ik hierbij toevoegen om als eerste een paar maal heel diep door te ademen en als tweede heel bewust met positive gedachtes en dankbaarheid de dag te beginnen.
    hartelijke groet van Hendrika uit Genève
    p.s als u iets wil vertalen in het frans , kan ik u daar mee helpen.

  6. Hallo Giny, Als je niet kunt hurken kun je het volgende proberen: je pakt in de badkamer de wasbak vast(let op dat-ie stevig vastzit)zet je voeten naast elkaar en zak door je knieen. NB: niet op sokken, dan glij je weg, blote voeten of schoenen met stevige zool is oké. Doe het in begin erg kort, langzaamaan wennen je spieren.Ik heb met deze tip al veel leerlingen geholpen, succes, Myriam(yogadocent)

  7. Dag Mireille, dank voor je goede adviezen steeds! Vraagje: waarom de appel dagelijks. Kun je wat meer toelichting geven? Persoonlijk krijg ik appels in de winter niet zo goed verteerd, tenzij ze in de pan op het vuur of in de oven zijn geweest. En ja, inderdaad met veel kaneel!

    • Beste Marianne,
      Appels bevatten enorm veel goede voedingsstoffen die je lichaam kan gebruiken. Kan je op internet opzoeken. ’s Winters zijn warm gemaakte appels lekkerder, dus gewoon doen!
      Groetjes, Mireille

  8. Bedankt Mireille.
    Ik doe de MIR methode af en aan al een paar jaar.
    Soms voelt het als een ‘moeten’. Ik ‘moet’ de MIR-Methode nog doen want dat is goed voor me.
    Maakt het wat uit of je de MIR vanuit die mindset doet? Of moet ik het even laten.
    Ik vraag me af of de werking ervan beïnvloed wordt door of je erbij aanwezig bent of alleen even snel omdat het ‘moet’.

    • Beste Els,
      Het ‘moeten’ voel je waarschijnlijk omdat je diep van binnen niet zo graag wilt groeien, of nog redenen hebt om niet gezond te willen zijn. Rustig doorgaan op de dagen dat je het kunt opbrengen. Blijf zien dat het maar 2 minuten van je tijd kost. Het maakt niet uit of je weerstand voelt of niet. Het werkt toch. Geef jezelf gerust een week vrijaf van de MIR-Methode als je dat fijn vindt, hoor!
      Groetjes, Mireille

  9. Beste Mireille,

    Je zegt dat het het beste is om een appel te eten, alleen mijn moeder kan op de een of andere manier geen appel eten. het doet haar erg pijn aan haar tanden.
    weet je hier misschien een tip voor?

    groetjes Anouk

    • Beste Anouk,
      Appel in stukjes snijden en raspen, helpt dat? Misschien hebben andere mensen hier nog ideeën?
      Groetjes, Mireille

  10. Alleen het hurken doe ik niet maar ga ik wel doen. Wonderbaarlijk maar zonder het te weten doe ik de rest wel al. Het uitrekken doe ik voor mijn yoga oefeningen. Lauw water is al helemaal in mijn systeem opgenomen al jaren. De appel is er ook al jaren bij mijn ontbijt. De MIR-Methode doe ik nu al ruim 10 maanden en heb die ook al aan andere onder de aandacht gebracht. Vooral mensen van mijn leeftijd. (76) Doet echt goed. Ik zeg dan Hou zo de dokter en therapeut buiten de deur en begroet zo de nieuwe dag .

  11. Dag Mireille.
    Een van de leukste adviezen vind ik wel die appel. Ik ben gek op appels en natuurlijk eet ik die met pit en al. “Thuis” in de Achterhoek hadden we een grote boomgaard met zeker wel 30 appel-, peren- en pruimebomen. Als kind altijd een feest om daarin rond te dwalen en te snoepen. Allerlei soorten met prachtige namen. Vooral de welluidende Franse perensoorten bracht m’n vader ons graag in herinnering. Zoals Bonne Louise d’Avranches, Conference, Doyenne du comice. In de varkenswei stond een grote jutteperenboom. Een prachtige uitdaging om daar na schooltijd in te klimmen tot aan de hoogste top. Net tijdens het “inhalen” van de rogge, haver en gerst waren de Clapp’s Favourite peren rijp. De Bramley Seedling was niet vers te eten maar gaf de beste appelmoes. De kelder stond altijd vol met appelmoes en gevierendeelde peren op sop – ons favoriete zondagse toetje. Jonathan had een prachtige rode blos en aten we direkt van de boom. Evenzo de Groninger Kroon die het wel moest stellen zonder die mooie blos. Ik heb nog net meegemaakt dat we appels en pruimen ook nog droogden op horren in een speciaal daarvoor geconstrueerde houtoven. Wim Sonneveld’s wel gootste hit (thuis heb ik nog een ansichtkaart…), het was onze jeugd.
    Later in Nijmegen kocht ik op de zaterdagmarkt, behalve de 500 gram lichtbelegen kaas bij de kaasboer met het potlood achter z’n oor, steevast 3 kilo Cox d’orange van de kleine maat. Kort na het weekend waren die meestal al op.
    Hier in Italie heb ik geen echte fruitboomgaard aangelegd, maar verspreid rondom de velden geniet ik wel van die herinnering aan de mooie Achterhoek. Ook druiven? Jazeker, en natuurlijk ook notebomen, vlier en lindebomen. Net gisteren heb ik de nauwelijks te overtreffen Goudreinet gesnoeid.
    P.S. Bij de plaatselijke DE SPAR (door eendrachtig samenwerken profiteren allen regelmatig – ja, dat werd hier in Italie in een reclamefolder een keer uitgelegd) is op dit moment mijn favoriete appel: Pink Lady.
    P.S. nr 2. Misschien ben ik een beetje buiten het kader van je nieuwsbriefthema geraakt, maar het schitterende voorjaarsweer met uitzicht op de nog besneeuwdw bergtoppen brengt me dan na strekken en hurken tot dit soort zondagse gedachten, terwijl net bij “vroege vogels” de kraanvogels op weg naar Zweden, Noorwegen en Finland met hun vrolijke gekwetter overvliegen.

    • Beste Wim,
      Je klinkt als een gelukkig mens! Dank voor je lofzang over de prachtige appels en peren!
      Groetjes, Mireille

  12. Je huisdier aaien en of begroeten, de zon begroeten, jezelf begroeten, de dag begroeten in het nu zijn (meerdere malen per dag drie tot 5 maal bewust ademen (mindfulness- tich na han)
    even door je tuin wandelen (hoe klein die ook is en alles even bekijken)

  13. Ik zal het hurken nog toevoegen, dat was het enige dat ik niet dagelijks doe. Over de pitjes in de appel ben ik nog niet zeker. Ik heb ooit gelezen dat zich daar juist het gif in ophoopt. Maar ik eet nu altijd biologische appels, dus het zou nu moeten kunnen. Verder verwerk ik alle oefeningen altijd in en naast het bed voor het opstaan. Tijdens dit oefenen doe ik dan gelijk ademhalingsoefeningen. D.w.z. continu tot 10 tellen en dan de eerste 2 tellen inademen en de volgende 8 uitademen. Dit doe ik pas een jaar of 2 en volgens mij heeft dit mijn conditie aanzienlijk verbeterd. En dan natuurlijk altijd even koud afspoelen na een warme douche. Begin maar in de zomer, dan is het water nog niet al te koud. Doe je dit dagelijks, dan vind je het op een gegeven moment heerlijk en kan de kachel een paar graden lager. Koud heb ik het nooit meer en al mijn verkoudheden zijn ook verdwenen. Al zal daar het MIRren ook wel bij helpen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

* Vul alleen je voornaam in!

P.S. Je reactie zal niet meteen zichtbaar zijn op de website, omdat die eerst door ons gelezen wordt. Soms kan dat even duren wanneer we veel reacties ontvangen. Hartelijke groeten, Team MIR-Methode.