166. Stoppen met roken met de MIR-Methode

Roken

Wil je stoppen met roken, maar lukt het niet? Of je bent gestopt, maar je begint weer opnieuw? Dan zou je de MIR-Methode eens kunnen proberen. Stoppen met roken vergt namelijk best veel van je en zorgt ervoor dat je jezelf in een spagaat brengt: je wilt met je hoofd stoppen, maar je hebt het roken gevoelsmatig nog nodig. Dat je het roken nog nodig hebt, heeft een paar positieve oorzaken. Daarover schreef ik al eens in artikel 9 “Zeven liefdevolle redenen waarom je nog niet gestopt bent met roken.” Het verklaart waarom je weer begint als je al gestopt was: je hebt de diepere oorzaken nog niet aangepakt.

Stoppen met roken is niet dikker worden!

Een groot voordeel van stoppen met roken, is dat je smaak weer terugkomt. Alles gaat lekkerder ruiken en smaken! Dan is het best een kunst om niet meer te gaan eten, want dan kom je aan. Daarbij spelen emoties ook een grote rol. Als je stopt met roken, maar je hebt je diepere gevoelens nog niet uitgewerkt, dan blijft de behoefte over om je gevoelens te verdoven. Dan is de kans groot dat je naar iets anders grijpt: eten. En overgewicht ligt dan op de loer.

Annie: “Ik ben gestopt met roken ik ben zo blij dat ik het wel iedereen kan aanbevelen. Ruim 4 maanden de MIR-Methode gedaan. Ook kan ik beter slapen en pijntjes zijn weg. “

Klik hier als je meer resultaatverhalen wilt lezen over stoppen met roken.

Stop nog niet!

Als je de MIR-Methode wilt inzetten bij roken, stop dan nog niet, maar rook gewoon door. Het is hetzelfde advies dat Allen Carr ooit gaf in zijn boek ‘Stoppen met roken‘. Stop pas als je het hele boek hebt gelezen. Ik vind het grappig te zien dat hij ook een boek schreef speciaal voor vrouwen: ‘Stoppen met roken voor vrouwen‘. Maar mijn advies is serieus: stop niet op wilskracht, maar laat de MIR-Methode je helpen om de onderliggende verslaving en oude emoties los te weken. Pas als je dat helemaal uit je systeem hebt, kun je moeiteloos stoppen, maar krijg je er bovendien geen andere verslaving voor in de plaats!

MIR-Methode bij verslaving

In de video ‘Je verslaving overwinnen met de MIR-Methode’ (Engelstalig, maar Nederlands ondertiteld), kun je zien hoe de MIR-Methode werkt bij een verslaving:

1. Je erkent dát je verslaafd bent. Dat doe je door een extra stap toe te voegen aan de MIR-Methode. Voorafgaand aan de 9 stappen aai je: ‘Rookverslaving loslaten’, 3x. Daarna de gewone 9 stappen. Als je dit doet, geef je toe aan jezelf dat je verslaafd bent. Dat is belangrijk om je verslaving los te kunnen laten. In de video zeg ik alleen ‘Rookverslaving’. Dat werkt ook, maar ik merkte later dat mensen het fijner vinden als er ‘loslaten’ bij wordt gezegd, zodat je ook echt het gevoel hebt dat je de verslaving actief loslaat.

2. Detox de chemicaliën die de verslaving in stand houden. Sigaretten bevatten de afgelopen jaren steeds meer chemicaliën die mensen sterker verslaafd houden. Volgens de fabrikant van Philip Morris sigaretten zitten er meer dan 7000(!?) chemicaliën in sigaretten, waarvan er 70 kankerverwekkend zouden zijn. Shocking!
Daarnaast maakt je brein stofjes aan die je een prettig gevoel geven. Stop je met roken, dan krijg je een sterk verlangen naar die stofjes en wordt stoppen lastiger of ga je andere kicks zoeken. Met stap 2 ‘Detox alle toxische belasting’ help je je lichaam om niet meer zo te reageren op die stofjes, maar er andere voor in de plaats te zetten, of de hersenverbindingen van ‘genot’ te verbreken.

3. Je schuldgevoelens lossen op. Met stap 4. ‘Meridianen zuiveren’ pak je de ‘dikke darmmeridiaan’ aan. Als je de energie in deze meridiaan weer laat stromen, verdwijnen je schuldgevoelens en help je jezelf om los te laten. Schuldgevoelens zijn erg onzichtbaar en subtiel. Maar het gaat om het geld dat je uitgeeft aan sigaretten, terwijl je het eigenlijk hard nodig hebt. Het roken in bijzijn van je kinderen. De stress die je veroorzaakt als de sigaretten op zijn. Die kleine subtiele schuldgevoelens die jou onbewust ook in hun greep houden.

4. Groepsdruk verdwijnt. Je eigenwaarde wordt sterker en ook je wilskracht. Je houdt op met je als vanzelf te conformeren aan ‘wat de groep wil’, omdat je sterker voor jezelf kunt kiezen. Je gaat diep van binnen beseffen dat dit jóuw leven is en dat jij daar zélf over kunt bepalen. Los van wat anderen doen of zeggen. Je wordt onafhankelijk van de groepsdruk die op je gelegd is.

Hoe doe je de MIR-Methode bij een rookverslaving?

Nog even herhalen. Dit is hoe je de MIR-Methode doet bij een rookverslaving. Je krijgt dan een MIR-Methode van 10 stappen waarbij je elke stap 3x hardop zegt. Je blijft dit minimaal 4 maanden doen, twee keer per dag! En je behoefte aan roken wordt dan vanzelf minder… totdat je op een dag merkt dat je gewoon ‘vergeten’ bent om te roken! Heel zacht en heel moeiteloos voor jezelf!
0. Rookverslaving loslaten.
1. Zuurgraad optimaliseren.
2. Detox alle toxische belasting.
3a. Vader loskoppelen.
3b. Moeder loskoppelen.
4. Meridianen zuiveren.
5. Alle tekorten aanvullen.
6. Hormoonstelsel in evenwicht brengen.
7. Basisbehoeften aanvullen.
8. Chakra’s en aura optimaliseren.
9. Missie verduidelijken.

Let op! Rook je echt veel, begin hier dan pas mee nadat je vier weken alleen de 9 stappen hebt gedaan!

Zin om te proberen? Of heb je het al gedaan en ben je inderdaad gestopt? Laat het me weten en ook hoe dat voor je was. Ging het moeiteloos? Bijwerkingen? Ik hoor het graag! Schrijf het hieronder, dankjewel!

Ik wens je toe dat je met kerst geen sigaretten meer nodig hebt!
Groetjes, Mireille

P.S. Je doet me een groot plezier als je dit artikel wilt doorsturen naar anderen! Plaats het gerust op jouw Facebook-pagina of verstuur het via je email, Twitter of Linked-in! Gebruik de knoppen aan de linkerkant! Dankjewel!

P.S. Ken je de MIR-Methode nog niet? Ga dan naar de home page: www.mirmethode.nl  Bekijk daar de video en ook de instructievideo. Meld je op de home page ook aan voor de nieuwsbrief en de 6 weken begeleidingsmailtjes voor extra ondersteuning.


Reacties

166. Stoppen met roken met de MIR-Methode — 19 reacties

  1. Oh, Mireille,wat ben ik blij dat ik je twee jaar geleden heb leren “kennen”!ik geloof zo heel erg in de mirmethode, heeft me al zo veel goeds gebracht.
    5 weken geleden heb ik mijn rookverslaving aangepakt en wat denk je ? Sinds 3 weken heb ik geen sigaret meer aangeraakt.ik begin nog wel 2 x per dag met de woorden; rookverslaving loslaten, omdat ik bang ben dat ik weer ga roken als ik dat niet doe.
    Maar dat zal niet lang meer duren.
    Graag zou ik een groepsbijeenkomst bij willen wonen,maar in mijn omgeving is dat helaas niet mogelijk.misschien als het wat langer licht is in de zomer,kan ik s-avonds wat verder van huis.
    Lieve Mireille,1000x dank.

  2. Voor iedereen die wil stoppen met roken HEEL VEEL SUCCES. Het lukt om bij je laatste sigaret te zeggen IK ROOK NOOIT WEER.Ik ben er nu 33 jaar af het heeft mij heeeel veel doorzettings vermogen gekost. Ik heb nog steeds bewondering voor iedereen die stopt met roken.

  3. Ik ben nu 10 dagen cigaretloos, maar kan (nog) niet zeggen dat ik gestopt ben met roken: a, daar pinnen mensen je op vast en be of veroordelen als je terugvalt.
    B, ik snak nog steeds naar n cigaret en heb al wel 10 keer op t punt gestaan n cigaret te pakken.
    Ik mir al n tijdje, maar ga het nu met punt 0 doen, ik laat je weten of het werkt, lieve groet, Grady.

    • Beste Grady,
      Ja, ik hoor graag van je hoe het met je gaat! En nee, het is vaak lastiger als je het al aan mensen vertelt. Omdat ze je gaan uittesten, omdat ze je niet aanmoedigen. Ik zie en hoor dat te vaak. Veel mensen kiezen ervoor om niks te zeggen en dan de omgeving zelf te laten raden. Vaak is dat pas na een paar maanden dat mensen zeggen: “Hee, jij rookte toch?”
      Veel geluk!
      Groetjes, Mireille

  4. Hoi Mireille, dit artikel komt voor mij op het juiste moment, was bezig om van het roken af te komen. Inmiddels al de 5de keer.Het is echt moeilijk, ik hoop dat de MIR-Methode wel helpt.
    Groetjes Marian

    • Beste Marian,
      Ja, ik hoop het ook voor je! Houd me op de hoogte en veel geluk!
      Groetjes, Mireille

  5. heb 3 jaar niet gerookt. Door een ernstige gebeurtenis in mijn leven ben ik weer begonnen en vind er rust in en zeker word je veel dikker als je stopt ik 10 kg en het stoort me erg dat er altijd op dat roken word gewezen luchtvervuiling is 10x erger en dan het maar niet te hebben over de wijntjes wat er gedronken worden daar hoor je niemand over ik voel me stukken beter nu maar ga het toch proberen met de MIR-Methode groetjes Maria

    • Beste Maria,
      Je hebt helemaal gelijk hoor! De uitlaatgassen van bussen zijn bijvoorbeeld erg slecht voor de gezondheid. Ik denk dat het veel belangrijker is om te bepalen of je wilt stoppen met roken, omdat je het zelf wilt, of dat je blijft roken, omdat dat nu hetgene is dat je door een periode in je leven heen trekt. Ik hoop dat de MIR-Methode je kan helpen met het loslaten en verwerken van die heftige gebeurtenis.
      Veel sterkte en vooral veel geluk gewenst!
      Groetjes, Mireille

      • De MIR-Methode heeft me zeker geholpen in dit zware proces en voel me er steeds sterke door worden waardoor ik ook merk dat ik het een plaats kan geven en meer loslaten kan is er nog een methode om af te vallen? ben ook begonnen met de rook verslaving en ga trouw door met mirre het heeft wel duidelijk effect maar dank je wel voor je reactie op mijn mail veel liefs Maria

        • Beste Maria,
          Afvallen zit in de 9 stappen ‘ingebakken’. Afvallen wordt pas echt mogelijk wanneer je de diepere emotionele oorzaken ervoor hebt kunnen aanpakken. Heel vaak hebben mensen vooral veel troost nodig. Een basisbehoefte die je jezelf geeft via stap 7 ‘Basisbehoeften aanvullen’. Dus rustig doorgaan. Ben benieuwd wat ‘rookverslaving loslaten’ je gaat brengen!
          Veel geluk!
          Groetjes, Mireille

    • Beste Emma,
      En ik wens je er veel succes mee! Neem de tijd en laat je lichaam het maar vanzelf aangeven.
      Sterkte en vooral veel geluk!
      Groetjes, Mireille

  6. Dag Mireille
    Ik heb het al geprobeerd voor mijn eetverslaving. Ik eet vrij gezond, maar heel de dag door, wellicht omdat ik zoveel alleen thuiszit en alles voor het grijpen is. Ik MIR al jaren, heb er al resultaat mee geboekt, maar er is precies nog heel veel dat ik niet aangepakt krijg. Ik heb de video “Wat als de MIR-Methode niet werkt” al gezien en doe ook die extra stap al heel lang. Blijkbaar heeft de methode toch ook zijn beperkingen, maar ik ben je heel dankbaar voor wat het me al gebracht heeft.
    Warme groet,
    Brigitte

    • Beste Brigitte,
      Ja, er zijn natuurlijk altijd beperkingen aan een methode. Toch heb ik wel het gevoel dat er voor jou nog meer mee te doen is. Je zegt dat je veel thuis bent. Kan het zijn dat er nog iets mist in je ‘missie’, in voldoening hebben in je leven? Je hoeft deze vraag niet publiekelijk te beantwoorden, hoor. Ik wil je alleen aan het denken zetten. En het kan ook zijn dat een consult bij een MIR-Methode begeleider je toch nog iets brengt. Misschien iets om te overwegen.
      Groetjes en dankjewel voor je hartelijke woorden over wat het je al wel gebracht heeft!
      Mireille

      • Dank je wel voor je reactie. Mijn missie was: mijn oudste dochter op eigen benen zetten. Die is nu ongeveer zo ver. Haar kleine zusje, een verlaat cadeautje, kan haar plek niet invullen als “missie”. Ik zoek al geruime tijd naar die nieuwe missie maar door mijn chronisch vermoeidheidssyndroom is het niet makkelijk. Het komt wel: het vraagt alleen zoveel tijd bij mij.
        Hoe dan ook bedankt voor al wat je doet voor zoveel mensen.
        Warme groet,
        Brigitte

  7. Hoi Mireille, Ja ik ben een tiental jaren geleden gestopt met roken; maar er zijn zoveel angsten naar voren gekomen dat ik mij afvraag of roken misschien niet een beter alternatief is. De MIR-Methode doe ik ongeveer anderhalf jaar eerst twee keer op een dag en later wat minder frequent soms probeer ik het met celzouten van schlusser liever geen prozac of prednisol Misschien geeft de lezing over angsten wat inzicht.
    Groejes Lydia

    • Beste Lydia,
      Wat knap dat je het nog altijd zonder medicijnen kunt oplossen. Ken je de EHBO van de MIR-Methode ook? Die kun je inzetten wanneer een angst ineens heel sterk aanwezig is. Het duurt daarbij best lang voordat de angsten bij jou minder zijn en ja, dan zou roken bijna fijner zijn. Begrijpelijk! Toch hoop ik dat je het roken niet hoeft in te zetten, maar dat je zelf de angsten meer naar de achtergrond kunt krijgen. Ja in de lezing geef ik daar ook aanwijzingen voor en doen we samen de MIR-Methode. En je kunt altijd nog een keer een consult afspreken bij een MIR-Methode begeleider. Zij kan het snel met jou uitzoeken waar die angsten nog vandaan komen. Voedingstekorten? Angsten van anderen? Oude trauma’s? En die dan samen met jou aanpakken.
      Sterkte!
      Groetjes, Mireille

  8. Hallo even een vraagje kan je ook rook en drink verslaving samen doen of moet het elk apart 4 maanden doen?
    Bedankt

    • Beste Marjo,
      Je pakt 1 verslaving tegelijk aan, maar daar hoef je niet 4 maanden op te wachten.. Wat je kunt doen is 1 week ‘rookverslaving loslaten’ toevoegen en 1 week ‘alcoholverslaving loslaten’ toevoegen. En dat telkens afwisselen. Het gaat tenslotte om de erkenning dat er een verslaving is.
      Groetjes, Mireille

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

* Vul alleen je voornaam in!