Home » Artikelen » MIR-Methode bij eetbuien, troost eten

Reacties

MIR-Methode bij eetbuien, troost eten — 17 reacties

  1. Ik ben al een tijdje bezig met de MIR-Methode. Wat ik merk is dat ik erg veel naar zoetigheid verlang. Waardoor ik snoep moet kopen. Is hier vanaf te komen. Daarvoor had ik dat niet zo erg. Wat zou hiervoor de oorzaak zijn.

    • Beste Mar,
      Kijk of je je behoefte aan zoet anders op kunt lossen. In plaats van snoep koop je bananen of dadels. Dat scheelt al enorm! Zorg dat je de inkopen doet op momenten dat je bijvoorbeeld net hebt gegeten, zodat je de verleiding in de winkel kunt weerstaan. En de oorzaak is verdriet. Bekijk daarvoor de video die hierboven staat. Oud verdriet wat aan de oppervlakte komt en die je nu tijdelijk wat meer voelt.
      Sterkte!
      Groetjes, Mireille

  2. hallo Mireille

    ben na meer als een jaar gestopt met aaien vergat het steeds vaker om het te doen was net of ik tegen werd gehouden begrijp het ook niet helemaal
    groetjes gerda

    • Beste Gerda,
      Misschien is het gewoon wel even genoeg met de MIR-Methode? Is er iets anders waar je aandacht naar uit gaat?
      Veel geluk!
      Groetjes, Mireille

  3. Ik las vorige over de MIR-Methode in het tijdschrift Happinez. Het sprak me direct aan, vooral de eenvoud van de methode en dat je het allemaal zelf kunt doen. Ik ben daarom meteen begonnen met stap 5 en 7 omdat ik veel langdurige klachten heb zoals moeheid door slecht doorslapen, depressie, onrust, overgewicht en ook verschillende kleinere klachten zoals eczeem en oorsuizen.
    Ik ben nu 5 dagen bezig en heb al gemerkt dat ik een paar dagen veel trek had in ander eten, zoals kaas en dadels met monchou kaas. Ook vaker dunnere ontlasting gehad en nu licht verkouden. Ik zie dit als een goed teken dat de methode nu al werkt. Ik hoop dat mijn klachten zullen verminderen de komende maanden!
    Ik heb op dit moment veel steun aan deze site, vooral de video’s en berichten over de resultaten. Geweldig Mireille dat je dit allemaal gratis beschikbaar stelt voor iedereen!

    Hartelijke groet,

    Janny

    • Beste Janny, kan je mij zeggen in welke Happinez (maand en jaar) jij dat hebt gelezen?

      Dank u,

      Christel

  4. Dit is een schot in de roos ! Als baby zeker koestering tekortgekomen (oorlog), nu begrijp ik mijn eetbuien !
    Ik ga natuurlijk door met de MIR-Methode en zal je laten weten hoe het verder gaat.

    Alle liefs, Hilda

  5. Hallo Mireille,

    Ik heb last van hoge bloeddruk. Kan ik dan een zin toevoegen van
    bloeddruk optimaliseren. Of zit dit al in de 9 stappen. En alvast bedankt voor je antwoord.
    Groetjes,
    Savitri

    • Beste Savitri,

      Ja, dat zit al in de 9 stappen, dus je hoeft geen extra zin toe te voegen.

      Heel veel succes!
      Laat je het ons weten wat je merkt van de MIR-Methode?
      Mireille Mettes

  6. Beste Mireille; ik volg nu ook je MIR-Methode sinds 1 week ; en heb ingezien dat ik aan mijn gewicht moet werken; dus ben ik met goede eetgewoontes begonnen via mijn voedingsconsulente; en ja hoor het helpt; mede doordat ik nu uw methode elke dag trouw toepas; hartelijk Dank voor de waardevolle tips die ik al van U heb mogen ontvangen !!
    Vriendelijke Groeten Monique

    • Beste Monique,

      Wat vind ik DAT geweldig! Het vergt best wel wat om je voedingsgewoontes te gaan aanpassen. De MIR-Methode steunt je in het loslaten van oude emoties, zoals verdriet, maar om echt de stappen te zetten, zoals jij doet, dat vergt ook wilskracht en de moed om erin te geloven dat het je werkelijk kan lukken. Fantastisch!

      Ik wens je heel veel succes en juich je van een afstandje toe!
      Groetjes, Mireille Mettes

  7. Hallo Mireille, twee jaar geleden ben ik begonnen met de MIR-Methode. Sindsdien ben ik aardig wat rustiger geworden en mijn dikke darm die bij spanning opspeelde laat weinig meer van zich horen, dank daarvoor! Een van mijn grootste problemen namelijk mijn gewicht, is echter groter geworden. Ik heb een schildklier die het niet meer doet, dat helpt ook niet, maar ik vind mezelf explosief gegroeid en met de basisbehoeften ben ik toch vaak aan het werk.
    Heb je misschien nog wat in je achterhoofd voor mij ?
    Met mijn zelfliefde is het ook niet goed en dus ook niet voor anderen. Ik ben een beetje zwaar op de hand om zo te zeggen.
    Is er nog wat aan te doen?
    Liefs, Nel

    • Beste Nel,

      Wat fijn dat je nog maar zo weinig last hebt van je dikke darm!

      Om overgewicht aan te pakken, is er vaak wat meer nodig dan alleen de 9 stappen. Zou je ‘s de video willen bekijken over zelfliefde? Wanneer je die video bekijkt en dan de 9 stappen doet, werk je meteen extra hard aan je zelfliefde.

      Heel veel succes en neem contact op als het je te lang duurt, want dan is het waarschijnlijk het beste om persoonlijke begeleiding aan te vragen bij een MIR-Methode begeleider.
      Hartelijke groetjes,
      Mireille Mettes

  8. Beste Mireille, hier mijn reactie: ik ben sinds een paar jaar weduwe wat ik niet leuk vind.
    Via de MIR-Methode die ik een paar maanden iedere dag heb beoefend en een extra affirmatie voel ik mij de laatste tijd aanmerkelijk beter. De extra affirmatie was de wens dat ik een lieve man zou ontmoeten.
    Sinds een paar maanden heb ik die lieve man ontmoet.
    Het gaat goed tussen ons.
    Ik weet niet waar het door komt maar het is allemaal zonder moeite naar mij toe gekomen.
    Alles wat ik onderneem slaagt.
    Dit wil ik je even laten weten.
    Ik ga door met de stappen.
    Ik wens je veel succes met dit mooie werk.
    Een warme groet, Thea v. Steijn

    • Beste Thea,

      Wat een heerlijk nieuws! Ik ben erg blij voor je en voor je lieve man! Dankjewel dat je me dit hebt laten weten.

      Ik wens je blijvend geluk en een goede gezondheid!
      Groetjes,
      Mireille Mettes

  9. Ik heb geen eetbuien, maar wel fijn om te weten. Ik heb het idee dat ik niks merk, maar ik ga door. Het is fijn om te doen. Zonnige groet!

    • Hai Gertie,

      Blij voor je dat je geen eetbuien hebt! Ik hoop van harte dat je gaat merken wat het voor je doet. Let op de subtiele signalen: meer plassen, vaker naar de wc, makkelijker in slaap vallen, iets beter grenzen kunnen aangeven, minder last van andere mensen, wat meer zelfvertrouwen, dat soort dingen.

      Mocht je nou na vier weken echt nog niks merken, neem dan contact op met een MIR-Methode begeleider. Dan kan die natesten of alles goed werkt en er geen grote blokkades zijn.

      Laat je het me weten als je wat merkt?
      Hartelijke groetjes!
      Mireille Mettes

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

* Vul alleen je voornaam in!

P.S. Je reactie zal niet meteen zichtbaar zijn op de website, omdat die eerst door ons gelezen wordt. Soms kan dat even duren wanneer we veel reacties ontvangen. Hartelijke groeten, Team MIR-Methode.