Home » Artikelen » 224. Hongergevoel aanpakken met de MIR-Methode

P.S. Help je mee de MIR-Methode te verspreiden? Je doet me een groot plezier als je dit artikel wilt doorsturen naar anderen! Plaats gerust dit artikel op jouw Facebook-pagina of verstuur het via je email, Twitter of Linked-in! Gebruik de knoppen aan de linkerkant of hieronder! Dankjewel!

P.S. Ken je de MIR-Methode nog niet? Ga dan naar de home page: www.mirmethode.nl Bekijk daar de video en ook de uitgebreide instructievideo. Meld je op de home page ook aan voor de nieuwsbrief en de 6 weken begeleidingsmailtjes voor extra ondersteuning!

Hoe meer je leert, hoe gezonder je wordt!
Wil je meer achtergrondinformatie en extra krachtige MIR-Methode technieken leren? Meld je dan aan voor de Be the MIRror website. Daarop staan meer dan 90 video's, waarmee je jezelf de rest van je leven kunt begeleiden, wat je ook overkomt! Door lid te worden, draag je bovendien bij aan het wereldwijd verspreiden van de MIR-Methode. Dankjewel daarvoor!
Klik hier voor meer informatie.
Mireille Mettes

Reacties

224. Hongergevoel aanpakken met de MIR-Methode — 16 reacties

  1. Ik doe al een paar jaar regressies en ben getransformeerd naar Aquarius energie. Ik ben nu met MIR-Methode begonnen als aanvulling. Volgens mij is die combi erg goed. Ik vraag me alleen af wat te doen met entiteiten die bij je verschillende lagen van je onderbewuste zitten want die moeten toch ook echt weg wil je je stukken helemaal opruimen. Of ze nu vastzitten aan emoties of bijv. Familiestukken je moet ze wel loslaten. Hoe kijken jullie daar tegen aan? Ik doe ook Numerologie. Dan kijk ik via de geboortedatum wat er speelt.

    • Beste Mirjam,
      Bij de MIR-Methode werkt het andersom. Je werkt aan je diepste emotionele lagen, stapje voor stapje, waardoor ongewenste energieën of entiteiten die niet bij je horen, loslaten.
      Veel geluk!
      Groetjes, Mireille

  2. Dag Mireille,

    ik ben na ruim twee maanden de stappen te hebben gedaan( eerst stap 5 en 7 twee weken) daarna alles nu een tijdje zonder de dagelijkse momenten. Ik begon het te vergeten.
    Nu las ik dat je je onderwerp honger was werd er nieuwsgierig naar.

    Ik ben nog bezig met mijn eetbuiproblemen te aanvaarden en los te laten en heb het gevoel dat ik door de MIR-Methode te doen een week of vier geleden gestuit ben op de dieet- therapeut waar ik nu mee werk.
    Ik heb haar trouwens ook verteld over de Mir methode. Ik merk al verschil maar dat was al ingezet ook tijdens het MIRREn: bv wel eens minder drang/zin in mijn avocado chocomousse.

    Een van de beste tips die na een tijdje kreeg was: schrijf AL je klachten op, niet alleen waar je oorspronkelijk voor begon. Dat heb ik gedaan , was best veel. Naast eetbuien en lijnen stond ook het slechte slapen hoog op mijn lijst.
    Ik ben blij je te kunnen vertellen dat ik inmiddels helemaal van de melatonine af ben geraakt. Het ging zo grappig: op een avond dacht ik ..ik wil daar mee stoppen, ik ga afbouwen , ik had er geen zin meer in.En dat is binnen drie weken gelukt; elke week wat minder, van 1 mg naar niks.
    Het slapen gaat steeds beter , al wordt ik nog wel regelmatig om drie uur wakker.
    Ik neem me voor ‘s nachts de MIR-Methode weer te gaan doen. Het geeft zo’n fijn gevoel. Gelijk warmte in de voeten en benen.

    Over missie kan ik ook veel vertellen maar dat een andere keer

    Veel dank voor de nieuwsbrief vandaag en alles verder ook.

    Hartelijke groet,
    Annemarie

  3. Geldt “Energieke Vrouwen Academie van Marjolein Dubbers” ook voor mannen?
    of is er iets degelijks ook specifiek gericht op de man?

    • Beste Raymond,
      Dat weet ik helaas niet. Zou je die vraag aan Marjolein willen stellen?
      Groetjes! Mireille

  4. Ik doe al geruime tijd de MIR methode en eet al jaren gezonde voeding. Veel groente, fruit, noten, zaden. Bonen, havermout. Weinig brood (indien wel dan volkoren) zilvervliesrijst, vaak zoete aardappel ipv gewone aardappel etc. Toch blijf ik veel hongergevoel houden. Ik heb volgens mij een hoog basaal metabollisme en ik beweeg ook vrij veel. Ik eet vanaf de ochtend t/m avondeten vrij veel, maar na t avondeten eet en drink ik niets meer. Ik neem sinds 3 maanden goeie visolie en ik geloof dat het nu wel iets minder is met mijn extreme hongergevoel. Ik kan soms nog wel van die ontzettende eetbuien hebben. Dan voelt m’n maag als een bodemloze put en kan ik echt heel veel (gezond en ongezond) eten!

    • Beste Julia,
      Je doet het qua voeding zo goed dat ik vermoed dat je emotioneel zou kunnen gaan kijken. Verdriet van vroeger speelt dan meestal de hoofdrol. Kijk ook eens naar deze video over eetbuien. Misschien heb je daar het antwoord.
      Veel geluk!
      Groetjes, Mireille

  5. Wat grappig toch altijd, die nieuwsbrieven die zo ¨precies op tijd¨ komen. Doe al jaren de MIR-Methode, wat mij al veel zelf-genezing heeft gebracht.. en de laatste tijd let ik weer meer op mijn voedingsgewoonten… Merk dat het zo belangrijk is wat je over jezelf en je lichaam DENKT, en VOELT..
    Ik stuur nu – net als Louise Hay – steeds meer vriendelijke helpende gedachten naar mezelf en merk vrijwel meteen wat een opluchting het is om LIEF te zijn, DANKBAAR te zijn voor je lichaam, je prachtige buik, die zo hard haar best doet om mij te beschermen..eigenlijk mag ik zo blij zijn met mijn buik. EN HET is o.k. dat ik dan ook vraag: wat heb ik nodig dat mijn buik een beetje krimpt?
    Wat als alles o.k. is, en kiezen wat je het allerlekkerste vind is dan goed voor je, zodat je niet alles kiest wat er is, ( dat is namelijk te veel ) enfin, we worden allemaal steeds bewuster, dank je wel Mireille, voor al je inzichten over positieve aandacht en bewust-ZIJN. Een trouwe fan.

  6. Dag Mireille,
    Zelf heb ik niet zozeer een hongergevoel, maar ‘zin in eten’ telkens weer, net van tafel gekomen, zou ik alles kunnen opvreten wat nog over is… opnieuw beginnen… ik lijk onverzadigbaar.
    Men had me gezegd dat ik met de chemo alle smaak zou verliezen en wellicht niet meer zou kunnen eten, maar… ik ben nu al 5 maanden bezig met die chemo en: nog altijd alle smaak en geur en zin in eten. dus ook niets vermagerd, maar zelfs kilo bijgekomen.
    Toch heb ik er last van… kan dat dan ook een hormoonkwestie zijn? of is het omdat ik me niet genoeg verzadig met geestelijke voeding (vermoed ik). Kan de MIR-Methode hier helpen? In de twee voorbije weken heb ik het nog niet kunnen ervaren hiervoor.
    dank.

    • Beste Lieve,
      Ja, dat kan een hormoonkwestie zijn, zoals met ghreline. Het kan ook een emotionele kwestie zijn. Dat je veel verdriet ervaart en troost nodig hebt. Dat zou je inderdaad met de MIR-Methode kunnen aanpakken.
      Veel sterkte en toenemende gezondheid gewenst!
      Groetjes, Mireille

  7. In de tijd nadat ik burnout was en ik weer opkrabbelde kreeg ik om de haverklap erge honger en kon ik zo in een klap erg moe worden. ik had altijd druivesuiker bij me. Toen leerde ik de MIR-Methode kennen. en ging ik mijn hand aaien. alle tekorten aanvullen. zeggen. Later leerde ik aaien en dan MIR-Methode zeggen. Na jaren was mijn conditie weer redelijk op peil en durfde ik een korte camino te lopen met mijn man. Geen druivesuiker mee maar krackers met smeerkaas. en dat de MIR-Methode me hielp. Ook het vertrouwen hebben in mijn eigen lichaam en conditie wetende dat als het echt niet ging mijn man een taxi zou bellen. zo simpel is het. Het was geweldig!!!!!

  8. Dag Mireille, Ja dat Ghreline ongelooflijk dat er nog zoveel ontdekkingen gedaan worden in het menselijk lichaam. De laatste jaren bestudeerden de wetenschappers ook uitgebreid de microbioom. Giulia Enders heeft het er al over in haar boek “De mooie voedselmachine”” rel=”noopener” target=”_blank”>”de charme van je darmen”. Ondertussen is die wetenschap zo uitgebreid en de onderzoeken zo talrijk dat men ook heeft vastgesteld dat die kleine hongertjes dat veel mensen doen snoepen vaak komen van de bacteriën en de darmflora dat via de Vagus Nervus uitgebreid communiceert met de hersenen. Zo boeiend als je meer weet van hoe het lichaam werkt. Kan je het ook beter aanpakken. GRTS Diana

    • inderdaad Kati, maar roggebrood “droogt” ook een beetje uit, dus voldoende drinken om dat te compenseren en een vlotte stoelgang te behouden.

  9. Gezonde honger is prima, maar als je vaak honger hebt terwijl je genoeg gegeten hebt, is volgens mij een teken dat je stofjes tekort komt. Je eet wel, maar vaak niet de dingen die je lijf werkelijk nodig heeft en gaat het vragen om meer. Zorg dat je een gezond en goed uitgebalanceerd voedselpatroon probeert te krijgen, dan gaat de vraag om te te snoepen of te grazen meestal wel over.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

* Vul alleen je voornaam in!

P.S. Je reactie zal niet meteen zichtbaar zijn op de website, omdat die eerst door ons gelezen wordt. Soms kan dat even duren wanneer we veel reacties ontvangen. Hartelijke groeten, Team MIR-Methode.