136. Spreek je gedachtes tegen!

136 Gedachtes

Je bent niet je gedachtes. Dat heb je vast al eens vaker gehoord. En het is ontzettend waar! Gedachtes komen in je op, totaal onverwacht, totaal ongevraagd. Hup, weer een gedachte! En, is de gedachte ondersteunend voor jou? Helpt het jou? Of zijn het gedachtes die jou lam leggen, die jou hinderen, je tegen werken? De meeste mensen hebben hinderlijke gedachtes. Gedachtes over dingen waar ze geen grip op hebben. Over zorgen. Over dingen waar ze bang voor zijn.

Wie spreekt daar?

Er is een specifiek soort gedachte die vaak in je op komt als je een stap wilt zetten, als je wilt groeien. En die gedachte is een stem uit je verleden. Vaak zijn het de woorden van familieleden die jou, vaak goedbedoeld, maar zeer onhandig, hebben willen voorbereiden op het leven. “Niet doen, dat kun je niet.” “Zou je dat wel doen?” “Pas op dat je niet in zeven sloten tegelijk loopt.” “Dat gaat je niet lukken, net als de vorige keer.” En het zijn dan ook dit soort zinnetjes die in je opkomen op het moment dat je iets wilt gaan doen.
En het kunnen ook jouw eigen interne gedachtes zijn. Ervaringen uit het verleden… “Dat lukt me toch niet, want vorige keer is het ook mislukt.” “Daar ben ik toch niet slim genoeg voor.” “Het heeft toch geen zin, want die ander kan het toch beter dan ik.” “Daar ben ik nu te oud voor.” “Ik hoef het al niet eens te proberen, want er zijn al zoveel mensen die het doen.” “Ik zou gek zijn als ik het probeerde.”

Spreek je gedachtes tegen

Je gedachtes zijn maar gedachtes. Meer niet. Ze komen in je op en je hoeft ze niet serieus te nemen. Dat vinden ze vast niet leuk, dat ik dat schrijf, maar het is wel zo! En wat kun je ertegen doen? Terug praten! Je gedachtes beantwoorden en ze gerust stellen. Of gewoon botweg tegen spreken. “Ja, ik vind het spannend, maar ik ga het toch doen! En nee, ik loop geen gevaar.” “Nee, ik word niet gek. Dat zeg je nou al zo vaak, maar ik word niet gek. Ik wil gewoon iets nieuws uitproberen! Laat me nou gewoon eens proberen, dan kan ik groeien.”

Hyperventilatie

Een van de mooiste adviezen die ik hoorde bij hyperventilatie, is dat je dan tegen jezelf moet zeggen: “Ik ga niet dood. Ik heb alleen teveel zuurstof.” En dat telkens in je hoofd herhalen. Dat is trouwens als hulpverlener ook heel nuttig: als iemand hyperventileert, zeggen: “Je gaat niet dood. Je hebt alleen even teveel zuurstof. Het komt goed.” En dat heel vaak herhalen. Dat stelt mensen gerust, waardoor hun ademhaling rustiger wordt. Een zakje geven om in te blazen (denk aan boterhamzakjes, boterhammen eruit en om mond en neus houden). Dat helpt om het zuurstofgehalte weer in evenwicht te krijgen.

Positief praten

En als je je gedachtes nog verder wilt aanpakken, dan kun je jezelf ook positief toespreken. Dan zeg je bijvoorbeeld tegen jezelf: “Wat goed van je!” “Wat dapper dat je toch gegaan bent!” “Je kunt het best, gewoon stapje voor stapje.” “Hee vrouw/man, schouderklopje, hoor!” en dan je rechterhand naar je linkerschouder doen en even kloppen! Dan pakt je lichaam het ook extra diep op. Je klopt het rechtstreeks je cellen in. Jezelf aanmoedigen is een van de mooiste dingen die er is. Het is een vorm van zelfliefde en wel een van de krachtigste soort! Graag veel en vaak doen!

Gedachtes en de MIR-Methode

In de MIR-Methode zijn meerdere stappen verwerkt die jouw interne gedachtengang veranderen. Via het loskoppelen bij stap 3. ‘Vader loskoppelen. Moeder loskoppelen.’ maak je jezelf los van ingeprente gedachtes uit je verleden.

Bij stap 4. ‘Meridianen zuiveren’ laat je de blokkades in je meridianen oplossen, waardoor bittere gedachtes, hopeloze gedachtes, vernietigende gedachtes uit je hoofd verdwijnen. Liefdevollere gedachtes komen daarvoor in de plaats.

Bij stap 5. ‘Alle tekorten aanvullen’ vul je de voedingstekorten in je lichaam aan, waardoor malen en piekeren vermindert. Dat kunnen bijvoorbeeld tekorten aan vit. D, B12, B6 of mineralen zijn.

Stap 6 ‘Hormoonstelsel in evenwicht brengen’ maakt dat je bijvoorbeeld je testosteron meer gaat inzetten om negatieve gedachtes tegen te spreken. Je wordt weerbaarder tegen je interne negativiteit.

Stap 7. ‘Basisbehoeften aanvullen’ is van belang omdat je daarmee je Eigenwaarde en Zelfliefde aanvult. Maar ook Aanmoediging en Respect voor jezelf. Het helpt je om steeds makkelijker positieve gedachtes over jezelf te krijgen en daarmee de oude negatieve gedachtes te overschrijven.

Merk jij het zelf ook al, dat je door het doen van de MIR-Methode steeds blijere, liefdevollere gedachtes over jezelf krijgt? Ik lees het graag! Schrijf het hieronder, dankjewel!
Met de toets ‘End’ op je toetsenbord spring je meteen naar het invulformulier.
Persoonlijke gezondheidsvragen graag stellen aan een MIR-Methode begeleider!

Ik wens je toe dat je je gedachtes steeds frisser en blijer krijgt en dat ze je voluit aanmoedigen!
Veel geluk!
Groetjes, Mireille Mettes

P.S. Je doet me een groot plezier als je dit artikel wilt doorsturen naar anderen! Plaats het gerust op jouw Facebook-pagina of verstuur het via je email, Twitter of Linked-in! Gebruik de knoppen aan de linkerkant! Dankjewel!

P.S. Ken je de MIR-Methode nog niet? Ga dan naar de home page: www.mirmethode.nl  Bekijk daar de video en ook de instructievideo. Meld je op de home page ook aan voor de nieuwsbrief en de 6 weken begeleidingsmailtjes voor extra ondersteuning.


Reacties

136. Spreek je gedachtes tegen! — 40 reacties

  1. Hoi Mireille
    Allereerst bedankt voor het delen van de Mir-methode.
    Ik heb een vraag. Ben nu twee weken bezig met de 9 stappen. De eerste week was ik erg ziek. Lig nooit op bed, maar moest nu rusten. Kon bijna niet meer op mijn benen staan. Daarna veel meer rust en veel beter slapen.
    Vanaf vandaag weer erg onrusig en onzeker over bepaalde dingen die spelen. Waar ik het eerst makkelijk kon omzetten in mijn hoofd en erop vertrouwen dat het goed is zoals het nu gaat,kan ik het nu niet meer zien.
    Is dit ook verwerken? En komt het fijne vertrouwens gevoel weer terug?

    Alvast bedankt. Gr Patricia

    • Beste Patricia,
      Ja, periodes van onzekerheid en het ‘even niet weten’ kunnen zeker voorkomen bij de MIR-Methode. Je lichaam heeft je sterk tot rust gebracht. Het lijkt alsof het je helpt om bepaalde beslissingen te nemen of knopen door te hakken. En ja, het komt weer terug.
      Groetjes, Mireille

  2. Een hele poos terug de 9 MIR stappen gedaan, er kwam te veel in een keer los doordat ik te gevoelig ben. Na dit eerst één voor één aangepakt te hebben, nu alweer 6 dagen met alle 9 stappen van de MIR begonnen. Wat een wereld van verschil….zo Happy met mezelf en heerlijk Slapen! Nu ook mijn Bucket List erbij nemen…Yes. Dank je wel Mireille!
    Lieve Groet, Sinta

  3. Naast jouw MIR-Methode die ik op dit moment weer dagelijks gebruik en regelmatig aanbeveel, heb ik veel aan Deepak Chopra. I.v.m. gedachtes haalt hij ergens Wayne Dyer aan en die zegt bij een negatieve gedachte ….”de volgende”. Mij helpt dat enorm en bedankt voor dit fantastische artikel Mireille.
    Als “vrouw met liedjes” zoals je straks kunt zien, fluisterden de Engelen mij het volgende in :
    Oh, oh al die zorgen
    over straks en over morgen…
    waarom niet even
    NU te LEVEN.

    WARME HARTENGROET, EVALIDJA, vrouw met liedjes

  4. Hallo lieve Mireille,
    Het is inmiddels al weer 2 jaar geleden dat ik een lezing van je heb bijgewoond.
    Maar regelmatig krijg ik nog gelukkig info van je toegestuurd.
    Dit heeft mij weer aangezet om opnieuw te beginnen met de MIR methode .
    Ik ben veel ziek geweest maar op een of andere manier denk ik ook echt dat
    je zelf met deze methode in ieder geval een positieve boost aan jezelf kan geven !
    Hartelijk dank voor al je positieve energie die je ( rondstrooid ) aan ieder van ons !
    Ik ben er inmiddels weer mee begonnen. En voel dat het me goed doet.
    Lieve groet,
    Marie-Anne

  5. Lieve Mireille! Heb nog een tip om nog positiever jezelf toe te spreken! In plaats van ‘ nee ik ga niet dood’ , kan men zeggen:’ ik blijf gewoon gezond leven’ ……….en ik plaats van:’ nee ik wordt niet gek’ kan men zeggen:’ ik heb alles goed op een rijtje en ik weet wat ik doe en zeg’. Slechts positieve woordgebruik is ook helend! Het helpt mij ook! Vriendelijke groet van Alouize

  6. beste mireille ik herken deze woordjes zeker heel erg goed ben erg negatieve op gegroeid van jongs af aan al heb nooit geen warmte en aandacht gehad en hierdoor ook geen zelfvertrouwen gehad, deze woordjes vele jaren gehoord, ben nu inmiddels al 63 jaar, en voelde mij altijd al alleen en dat is nog wel steeds zo,maar ik voel al wel veel meer zelfvertrouwen te krijgen je bent nooit te oud om nog zoveel te mogen leren. en dat dankzij de mir methode. dank je wel mireille voor deze erg goeie mail het is voor mij allemaal erg duidelijk. lieve groetjes ursela

  7. Gisteren nog opgemerkt dat ik nu nieuwe dingen aanpak. Dit keer ging het over de nasi op een andere manier klaarmaken, en ook de pindasaus aan te vullen met pindakaas en ketjapmanis, anders was het zo weinig. Ik werd me bewust van vermijdingsgedrag, en heb toen de gedachte verteld dat ik het best kan doen, want het ergste dat er kan gebeuren is dat het niet lekker is, en dat is weer een les. Ook merk ik dat het me minder moeite kost om toch door te zetten, ondanks eventuele negatieve gedachtes.
    Verder merk ik op dat ik nu juist dingen ook uit nieuwsgierigheid aan ga. Erg fijne om dit mee te maken! Dank je Mireille voor je inspirerende boek “Waarom ben ik in vredesnaam op aarde?” en dat je de MIR-methode in de wereld brengt. Ook prettig dat je het niet als de enige weg ziet, en mensen vrij laat in hun eigen weg te vinden. Dat siert in mijn ogen jouw en de MIR-methode 🙂 Liefdevolle groeten, Wendy

  8. Beste Mireille,
    Bij positief denken, je eigen gedachten beïnvloeden, is het ook belangrijk het woord “niet” nooit te gebruiken. “Ik ga niet dood” wordt dan “ik blijf in leven.
    Enkel jaren geleden werd in s’nachts regelmatig wakker door een spannende droom, voor mijzelf, in die droom, levensbedreigend. Dit het ik overwonnen door een maand lang elke dag 3 keer de volgende zin op te schrijven en hardop uit te spreken. “Mijn gedachten zijn teder en liefdevol”.
    Daarna zijn deze spanende dromen weg gebleven. Soms heb ik er nog eens last van en dan herhaal ik deze zin enkele malen hardop na de 9 zinnen van de MIR-methode.
    Het gebeurde mijn voordat ik de MIR methode kende.

    Hopelijk hebben anderen iets aan deze ervaring en kunnen andere er hun voordeel mee doen.

    Met vriendelijke groeten
    Jan

  9. Mijn man heeft al sinds januari 2014 de ziekte van Kahler. Het zijn al zware jaren geweest. Leuk om de tip te krijgen je zelf schouderklopjes te geven, want soms is het zo moeilijk hoop te houden en vol te houden. Het voelt echt goed dat te doen!!!

  10. Hoi Dorine, goed van je dat je kleine stapjes aan het zetten bent, blijf volhouden, het gaat je lukken! Groet van Bep

  11. Dag Mireille, Ik ben al een paar maanden bezig met de MIR-Methode en het eerste dat me opviel is dat ik blijer en vrolijker werd. Ik besef nu dat ik alerter ben geworden, bewuster van mijn gedachten en op dat moment kan ik tegengas geven als die gedachten niet met de werkelijkheid stroken. Als ze negatief zijn op wat voor manier ook. Het werkt heel erg goed. Zo kan ik beter mijn verantwoordelijkheid nemen voor wat ik voel denk en doe. Dank voor je uitleg van gedachten. Nu werd ik het me ook nog eens extra bewust.
    Hartelijke groetjes Marijke

  12. Hallo Mireille,
    even een truttige opmerking, heb je bewust gekozen om gedachtes te schrijven? Het staat zo vreemd en hoewel het taalkundig ook gebruikt mag worden wordt deze manier van schrijven niet veel gebruikt. Dus ik vroeg me af of je er een reden voor had om voor deze vorm te kiezen. Overigens prima artikel weer!!
    groetjes Marja

    • Beste Marja,
      Ik weet niet wat je bedoelt. Bedoel je dat ik ook ‘gedachten’ had kunnen schrijven? Ik spreek zelf liever over ‘gedachtes’. Ik denk dat ik vaker spreektaal schrijf, om het zo herkenbaar mogelijk te houden. Misschien taaltechnisch niet perfect. Het is een keuze.
      Dankjewel voor je hartelijke woorden over het artikel!
      Groetjes! Mireille

  13. Beste Mireille,

    Zoek soms bewust naar betere gedachten en dat lukt!
    Elke dag iets zoeken dat je kunt waarderen en……….natuurlijk de MIR methode doen.

    Goed artikel weer, bedankt.
    groetjes, Marlène

    • Beste Jantsje,
      De MIR-Methode begeleiders krijgen vaak mensen met HSP op consult, dus ja. Ik geef zelf geen consulten meer, maar richt me alleen nog op het uitdragen van de MIR-Methode en het bestuderen van nieuwe wetenschappelijke feiten die de gezondheid van ons allemaal ten goede komen.
      Groetjes, Mireille

  14. Toen mijn man in 2004 niet meer goed functioneerde, door een hersenbloeding links verlamd was, zei een Portugese jongeman tegen mij: Als je voelt dat je je druk gaat maken, moet je een kommetje van je handen maken en er drie keer stevig in- en uit ademen. Ik doe dat dus vrij regelmatig, vooral s’nachts als ik “tobbend” wakker word, maakt dat me rustig. Ik deel regelmatig met al mijn FB vrienden. Dat ga ik nu ook weer doen. Bedankt Mireille.

    • Beste Joke,
      Dankjewel voor de fijne praktische tip! Zullen veel mensen willen weten. Dankjewel!
      Groetjes, Mireille

  15. Mooi weer en zo fijn dat ik het ga herkennen ook. Gisterenavond een ovond weer mogen leiden voor een zaal vol mensen. Had dat 2 jaar geleden gezegd en het was een avond ( met voorafgaande dagen) vol lijden geweest. Ik heb er gewoon plezier aan gekregen om het te gaan doen. Alle stappen die je noemt in je artikel zijn zo herkenbaar en al zo aan het veranderen gegaan. Kan niet wachten op wat er nog meer gaat gebeuren. Voor mij geldt: Mirren er is geen betere:)

    • Beste Loes
      Dank je wel voor het delen. Dat geeft een hoop mensen weer vertrouwen dat het voor hen ook mogelijk is. Het is zo herkenbaar wat je zegt. Spreken voor een grote groep mensen is voor veel mensen heel spannend. En jij doet het gewoon. Petje af. Een van de dingen die ik geregeld hoor is dat mensen voor zich zelf op komen en bewuster worden. En niet zo maar alles klakkeloos aan nemen. Dat er nog maar veel mooie dingen gaan gebeuren. Een dikke knuffel van mij.
      Corrie Wouters MIR-Methode begeleider in Uithoorn

  16. Misschien is het beter bij hyperventilatie te zeggen ik ga niet dood m’n ademhaling is alleen ontregelt. Het probleem bij hyperventilatie is namelijk dat het evenwicht tussen CO2 en O2 verstoord is je heb in verhouding veel te veel zuurstof op zo’n moment. Daarom helpt het ook om te gaan bewegen zodat je zuurstof verbruikt of om in je handen te ademen zodat je je eigen uitgeademde lucht weer inademt met daarin minder zuurstof

    • Beste Arjenne,
      Dankjewel dat je het hebt aangegeven. Ik had het precies andersom gezegd, woeps! Ik heb het aangepast in het artikel en dankjewel voor de verbetering! ❤️
      Groetjes, Mireille

  17. Beste Mireille,

    Ik heb een vraagje. Ik heb wel eens begrepen dat taal niet verwarrend moet zijn. Dat bv het woordje ‘niet’ niet handig is. Bij stap 3 gebruik je het woord loskoppelen. Maar zorgt dit niet voor tegenstrijdigheid? ‘Los’en ‘koppelen’zijn immers tegenstellingen.

    Groetjes Liza

    • Beste Liza,
      Alle woorden van de MIR-Methode zijn keer op keer uitgetest en bijgesteld. Ik had keuze uit ‘loslaten’, ‘ontkoppelen’, maar ‘loskoppelen’ bleek het beste het werk te doen wat beoogd wordt. Blijkbaar spreekt die het onbewuste het duidelijkst aan. En het woord ‘niet’ is in sommige gevallen wel nodig, zoals hier boven in het artikel. Mensen die hyperventilatie hebben, denken met hun gedachtes: ‘Ik ga dood’. Het helpt dan als je letterlijk hetzelfde woord gebruikt, zodat mensen je echt kunnen horen, in dit geval het woord ‘dood’. Alleen daar kunnen ze naar luisteren. Als je zegt: ‘Je blijft leven.’, dan horen mensen dat niet, omdat ze zo in paniek zijn, dat woorden bijna niet binnen komen, behalve woorden die ze zelf ook in hun hoofd zeggen. Vandaar.
      Dankjewel voor je vraag!
      Groetjes, Mireille

  18. Hallo Mireile,
    Goede tips.
    Ik heb al een aantal keren de MIR-Methode gedaan, maar heb er helaas nog niet echt baat bij gehad.
    Nu ik vaak dat je een begeleider aanraadt, maar ik zou het liever zonder doen. Ik heb in de loop der jaren wel geleerd waar zaken fout gaan en ben ervan overtuigd dat je jezelf moet kunnen helpen/helen. Heb je misschien nog tips?
    Groetjes,
    Wilma

    • Beste Wilma,
      Wat super dat je het zelf wilt doen. Uiteindelijk kun je het ook zelf. Wat je zou kunnen doen, is de MIR-Methode in een groep. Tijdens een webinar of bij een MIR-Methode kring. Door het met mensen samen te doen, versterk je de werking van de MIR-Methode. Misschien dat dat jou net het zetje geeft waar je zo naar uit kijkt.
      Ik hoop van harte dat je er nog positieve resultaten van gaat merken!
      Groetjes, Mireille

  19. hallo Mireille..

    toch weer eens tijd om de pen c.q. toetsenbord te gebruiken..
    WAT BEN IK BLIJ DAT IK DE MIR-METHODE HEB MOGEN LEREN KENNEN, in de donkerte van mijn bestaan ,paar jaar geleden, attendeerde mijn nichtje me op jouw MIR… jeetje is gewoon mijn redding geweest, ik ben van nature wel ‘vechtertje”laat me niet onder sneeuwen door NIETS… maar de MIR was mijn redding.. en dat meen ik OPRECHT… ik gebruik het nog steeds voor div. doeleinden… dus ik las artikel/onderwerp van vandaag en dacht JIP moet ik even op reageren… DOEN …. VOORAL DOEN… kan ik alleen maar aanraden… Wordt ik nachts keertje wakker, niet piekeren, gewoon “aaien”
    …en het komt GOED…. vertrouw erop!
    DANK LIEVE MIREILLE VOOR JE TOMELOZE INZET…
    vriendelijk DANK GROET, VAN ANNELIET

    • Beste Anneliet
      Dank je wel voor je mooie woorden!!En wat ontzettend fijn dat de MIR-Methode jou redding is geweest. Daar kan ik heel blij van worden. En het mooie is dat jij het nu meld want daar help jij nu weer andere mensen mee die het op dit moment moeilijk hebben. Dat is heel mooi.
      Een dikke knuffel van mij.
      Corrie Wouters MIR-Methode begeleider in Uithoorn

  20. Dag Mireille,
    Wat leuk dat je net nu hierover schrijft.
    Het is al de derde keer deze week dat iemand erover begint
    Zelf bedank ik vaak voor mijn gedachten en zeg dat het niet meer bij me hoort.
    Ik verander nu bewust mijn gedachten over…..
    Het vraagt meestal wel om herhaling, maar je gaat je steeda rustiger erover voelen!
    Dank voor al je mooie artikelen en iedereen veel succes ♡♡♡
    Hartelijke groeten van Iny

    • Toen ik jaren geleden op een Korsakov symposium een vraag hoorde stellen aan de aanwezige psycholoog of men ook aan seks verslaafd kan zijn antwoordde hij dat je in principe aan alles verslaafd kan zijn. Aan alles? Dat vroeg ik mij regelmatig af. Ook aan je eigen gedachtes en gevoelens? Wat die ook mogen zijn. Volgens mij kan dat zeker. Het woord slaaf zegt al genoeg. Je bent eigenlijk geen baas meer over jezelf. In feite ben je ondergeschikt. Een neerwaartse spiraal in het doen en laten kan het gevolg zijn. Om dat te doorbreken kan men inderdaad beginnen met zich te afvragen of je gedachten wel helemaal van jou zijn.

      • Regelmatig denk ik de verkeerde kant op. Het maakt dat ik dingen uitstel, afstel. Er komt niet meer uit mijn handen dan de dingen die verplicht zijn. Daardoor sluit ik mij af. Doordat ik alleen ben is er niemand die me een spiegel voorhoud. En dan blijf je alleen met je foute gedachtes. Dus ik denk dat je een slaaf kunt zijn van je eigen gedachtes. Afleiding zoeken werkt dan soms. Maar al te vaak blijf ik hangen.

    • Beste Iny
      Wat mooi hoe jij met je gedachten omgaat. Fijn dat je je daar bewust van bent. Ja en dat je het dan moet herhalen begrijp ik helemaal. Zo is het ook met de 9 stappen. Door dat je het steeds herhaald gaat je onbewuste het herkennen en gaat dan hard aan het werk om op te ruimen en af te voeren wat niet meer nodig is zodat je weer verder mag groeien. Een dikke knuffel van mij.
      Corrie Wouters MIR-Methode begeleider in Uithoorn

  21. ja ik merk dat ik steeds meer ga geloven in mezelf en dat ik kleine stapjes begin te zetten naar een job die ik echt graag zou doen,ik hoop dat ik het volhou en dat ik uiteindelijk mijn droomjob vind.soms mis ik nog wel eens mensen rondom mij die me steunen en aanmoedigen en dat is jammer want die heb ik nu wel nodig

    • Beste Dorine,
      Stapje voor stapje volhouden en blijven geloven in jezelf! Wat goed dat je jezelf zo aanmoedigt! Ja, het valt vaak niet mee om mensen om je heen te hebben die je steunen. Iedereen is vaak zo met zichzelf bezig. Ben je al aangesloten bij de ‘MIR-Methode Besloten Groep’ op Facebook? Ik denk dat je daar wel mensen zult vinden die jou willen aanmoedigen! Daar zijn MIRrors bij elkaar die elkaar een hart onder de riem steken.
      Veel geluk en ga stapje voor stapje door, want je weet en voelt dat het zó de moeite waard is!
      Groetjes, Mireille

    • Beste Dorine Wat een toppertje ben jij!!Mooi dat jij merkt dat je kleine stapjes voor uit zet . En dat je steeds meer gaat geloven in je zelf. Prachtig want dat betekend dat je aan je zelf werkt. En het mooie daar van is dat die kleine stapjes grote stappen gaan worden. En blijf er dan ingeloven dat jij die droom baan gaat vinden.Want ergens zit er iemand op jou te wachten die jou die droom baan gaat aan bieden. Een hele dikke knuffel van mij.
      Corrie Wouters MIR-Methode begeleider in Uithoorn

    • Hallo Dorine,
      Misschien kun je op de site kijken of er ook een MIR-Methode Kring bij jou in de buurt is. Dan kun je met meerderen de MIR-Methode doen. Ook is er de mogelijkheid om tijdens de kring ervaringen met elkaar te delen. Je zult dan merken dat er meer mensen zijn zo als jij. Samen kom je er vaak sterker uit. Ik hoop van harte dat je snel de mensen om je heen krijgt die je steunen en aanmoedigen.
      Marion van Brussel MIR-Methode begeleidster in Wezep (bij Zwolle)

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

* Vul alleen je voornaam in!